søndag 29. mai 2016

Du er best

Dagens kort er et superenkelt et laget for årets aprilnummer av Ett trykk, der vi hadde fokus på kort i Clean and simple-stilen. Relativt vanlig for mine clean and simple-kort er at jeg holder meg til A2-formatet, og det har jeg gjort denne gangen også.

Jeg har brukt Rangers mini ink blending tool med blekkfargene Aqua Mist og Limeade Ice fra Papertrey Ink på hvit bakgrunn. Når man ikke starter i kantene, men bruker ink blending fra midten av arket er det viktig å ta seg god tid og bygge opp farge. Harde kanter er det siste man vil ha, så til å begynne med er det så vidt jeg i det hele tatt har noe farge på svampen. Da jeg var ferdig med svertingen min sprutet jeg bittesmå dråper med vann på bakgrunnen for å skape litt liv.

Basen min denne gang er Soft Stone kartong fra Papertrey Ink. Jeg har stemplet Du er best-stempelet fra North Star Design med Memento Tuxedo black på skrått rett på basen, og delt det hvite panelet med svertingen i to og satt på lav 3D-teip over og under teksten. Jeg har stanset ut noen lag med hvit kartong med en Marianne Design-die jeg har fått av fantastiske Henrikke og limt lagene oppå hverandre. På toppen har jeg strødd distressglitter, og den litt tykke diecuten er limt rett på det hvite panelet i høyrekanten av kortet.

Ingen kommentarer: