tirsdag 7. oktober 2014

God jul

For noen uker siden viste jeg frem et bursdagskort i shabby chic-stil. Denne gangen har jeg et julekort i omtrent det stikk motsatte: clean and simple! Og det er virkelig ikke for tidlig å begynne på julekortene, nå er det bare 11 søndager igjen før jul! 

Kortet måler 5 1/2 x 5 1/2" og er laget med kartong fra Papertrey Ink. Det er god tykk kartong uten struktur og jeg syns den er helt fantastisk. Denne blåfargen, som jeg syns passer perfekt til jul, heter Spring Rain. Den hvite kartongen heter Stamper's Select White, også den er fra PTI. Jeg har tatt en stor doily fra Dusty Attic som jeg har brukt som snøfnugg. Jeg dekket chipboard-doilyen med hvit distress paint, lot det tørke, stemplet hele "snøfnugget" med Versamark og strødde over sticky embossingpulver før jeg varmet hele snøfnugget med varmepistolen. Til slutt strødde jeg distress glitter over hele snøfnugget for at det skulle glitre ordentlig og limte snøfnugget på kortet mitt. 

Når jeg lager julekort kommer jeg nesten alltid tilbake til Gode, gamle juletekster-platen, på den platen er alle mine favoritt-tekster til jul, den blir brukt hvert år og jeg blir aldri lei - tegn på en bra sammensatt stempelplate!!! Her har jeg stemplet et av stemplene på platen med VersaMark og embosset med hvitt embossingpulver fra Design Objectives. Tekstfeltet har jeg satt på 3D-puter, og jeg syns det hele ser ganske elegant ut. Og ikke minst: kortet er enkelt å masseprodusere, noe som er veldig kjekt når man begynner å få dårlig tid på julekortene. Let's face it: de fleste av oss merker at tiden blir knapp ettersom 24. desember (evt. 16. for alt som skal postlegges) kommer nærmere og nærmere. Kortet kan enkelt lages med andre farger, andre tekster og andre "motiv", som også er en fordel, siden det er kjedelig å gi det samme kortet til alle... 

Stor juleklem fra DT Elin


Ingen kommentarer: