søndag 2. august 2015

Har du begynt på juleprosjektene??

Det har nemlig jeg!! 
Card holder box forsideHvis jeg skal være ærlig startet jeg faktisk med mine juleprosjekter i januar/februar! Men denne er ny. Det er en eske til å ha julekort i, og er ypperlig å gi bort som en liten gave. De to kartongbitene som danner utsiden av esken måler 5,5 x 8,5", begge er scoret på kortsiden på 1". Esken som skal inni lagde jeg av en kartongbit som målte 12 x 6", den er scoret på langsiden på 1" og på kortsiden på 1", 5,5", 6,5" og 11".
Card holder box motivMotivet jeg har brukt på forsiden er Nisse ved skrivebordet. Julehilsen-teksten kommer fra denne lille søte stempelplaten, og poststemplene finner du her og her. Alt er stemplet med Memento Espresso Truffle, poststemplene er generasjonsstemplet. Julestjernene kommer fra Papirdesign og var opprinnelig altfor røde for min smak, så jeg airbrushet dem med Copics (E09 og E18), fjernet stilken i midten og satte på perler istedenfor.
Card holder box skrått front
En litt annen vinkel, og her ser man at det ikke er et vanlig kort, men at det er ganske stor plass inni. Det mest utrolige med hele prosjektet er at jeg utelukkende har brukt resteark. Det er Tomten kommer, Änglahälsning, God jul og Bårder fra Väntan på Tomten II-kolleksjonen til Pion som er brukt. Til og med kartongen jeg har brukt er rester. Kraftkartongen som er brukt til å lage selve hylsteret til esken (de to bitene som var 5,5 x 8,5") er fra Papertrey Ink, mens resten av kartongen er fra Bazzill. PTI-kartongen er tykkere og mer solid enn Bazzill, så den egner seg veldig godt til å lage esker og andre byggeprosjekter av.
Card holder box innsideNår man fjerner klypen som holder esken sammen er det dette man ser. Panelet har jeg stemplet litt i kantene på (det store poststempelet finner du her) og det er plass til å skrive en hilsen til mottakeren av kortesken - evt. stemple en passende tekst. Esken er 4 1/2" i bredden, så den egner seg ypperlig til A2-kort, som måler 4 1/4" x 5 1/2" (må ikke forveksles med A2-ark, som måler 420 x 594 mm).
Card holder box baksidePå baksiden har jeg fortsatt med poststemplene mine, i tillegg til Og vi tenner våre lykter-stempelet og noen utvalgte julestempler fra Hashtags, kreativ lek-platen, stemplet rett på et av mønsterarkene og med en matte bak av Bazzill kraft.
North Star Design Nisse ved skrivebordet CopicsJeg avslutter som vanlig med en oversikt over fargene jeg har brukt på motivet mitt.

Ingen kommentarer: