torsdag 2. oktober 2014

Et enkelt julekort med resist-teknikk

Her er et av julekortene jeg laget på Papirfesten i Stavanger i helgen. Stjernehimmelen er laget med såkalt resist-teknikk. Det vil si at jeg stemplet "stjernene" (egentlig snøfnugg) med embossingink, strødde på klart embossingpulver og varmet det opp. Så stemplet jeg julenissesleden og trærne. Jeg hadde ikke med meg maske så jeg stanset ut en sirkel i papir som jeg brukte som "måne" som jeg limte forsiktig på slik at den var lett å fjerne etterpå. Til slutt brukte jeg Distress ink Chipped Saphire over hele motivet fra kantene og gradvis innover. Etter at jeg hadde distresset ferdig tørket jeg av "stjernene" med tørkepapir slik at de kom skikkelig fram og ikke var dekket av Distress ink.
  Dette nydelige stemplet er helt nytt og du finner det her. Snøkrystallene og nissesleden finnes også som singelstempler, og du finner snøkrystallstemplet her og nissesleden her. Tekstemplet er hentet fra denne platen med juletekster.

De helt nydelige snøkrystallene jeg har brukt nederst er fra Kaboks, og du finner de her. Jeg har dekket de med Distress dry glitter, men det vises ikke særlig godt på bildet...

Høsthilsen fra DT-Kristina

3 kommentarer:

Aquarell sa...

Nydelig kort.... :-)

Jorunn`s scrapperier sa...

Skikkelig julestemning med dette kortet og enda flottere i virkligheten.
Takk for en fin helg sammen på Papirfesten Kristina.

Klem Jorunn Elin

Unknown sa...

Therese some validity but I will take hold opinion till I look into it further. Good article , thanks and we wish more! Added to Feed Burner as nicely.....Cardsharing Server